Значка НАЙ-ДОБРАТА ГАРАНЦИЯ В МОДАТА
Безплатна доставка & Доживотно право на размисъл Безплатна доставка & Доживотно право на размисъл
Безплатна доставка & Доживотно право на размисъл Безплатна доставка & Доживотно право на размисъл
Известия
Мила Alessa, това са твоите известия, тук ще получаваш информация за твоите поръчки и специални намаления
Wishlist 0 Кошница 0
 
Интеревю ELLE - Изображение 1

Нова порода звезди:

МИМИ и МАЯ, сестрите ALESSA Красиви, умни, начело на модна империя!
З

абравете за скандали, плеймейтки, евтин ПР. В България вече има нова порода звезди: умни, красиви, независими, начело на най-разпознаваемия български моден бранд. Зад успеха им стои неустоимият дизайн, открояващ се с интересни материи и божествени принтове. Нека видим как Мими и Мая от Alessa създават своята магия.

Как решихме да се занимават с мода?

МАЯ:Ако има една думичка, с която бих могла да опиша живота ни, то тя винаги е била „мода". Ние израснахме в красивото родопско селце Старцево. За жалост, когато бяхме малки, татко почина. За да може да ни отгледа сама, мама работеше 12 години по 14 часа на ден, само и само да ни осигури детство като на другите деца. Детството ни беше трудно и модата беше нещото, което правеше живота ни по-цветен, по-интересен, по-вълнуващ. Тя бе един вид "прозорец" към красив свят, изпълнен с корици на списания, фотосесии, музикални клипове и блясък. Това важи и за двете ни, но в по-голяма степен за Мими, която бе буквално обсебена от красивите дрехи. Тя имаше късмета от малка да открие своята страст и въпреки че цял живот слушаше как мечтата й е невъзможна, тя никога не се предаде.

Как ce pogu идеята за Alessa?

МИМИ: Самото намерение за моден бранд придоби конкретност, когато бях първи курс в УНСС. Но се задействахме няколко години по-късно, когато завършвах и се бях изправила пред кръстопът в живота си - момента, в който човек избира с какво ще се занимава. Казах си: „Къде съм тръгнала с това счетоводство?! Искам да преследвам своята детска мечта“. (смее се)

Четох, че сте стартирали от сайт за 19 долара. Вярно ли е?

МИМИ:Да. Излишно е да споменавам, че тогава нямахме особено голям начален капитал. Аз имах спестени около 5000 лв. от няколко години работа на българското Черноморие. А Мая беше събрала около 6000 лв. от студентска бригада в САЩ. Но това бе крайно недостатъчно.Само офертата за сайт беше 14 500 лева! С Тази оферта сякаш някой изсипа кофа с ледено студена вода върху мен. След дълго проучване, открихме безплатната платформа Prestashop. Цял живот ще помня как месеци наред се ровихме из форуми, за да научим как да я инсталираме тази проклетия, като дадохме 19 долара за по-специална тема към модула Prestashop. Всички казваха, че сме луди. Приятели и познати коментираха: " Кой ще ти купува дрехи онлайн?“, „Какво разбирате вие от бизнес?“, „Вие сте хубави момичета, не си губете времето с глупости!“ Всички тези думи обаче само подклаждаха нашата мотивация и хъс. Днес, седем години по-късно, Alessa e считан от мнозина за българския премиум моден лидер, с над 1,5 милиона харесвания във Фейсбук, над 60 000 щастливи клиентки, сред които най актуалните актриси, певици, модели в страната, а в момента даваме интервю за едно от най-престижните модни списания в света

Какво прави Alessa различна om всички останали?

МАЯ:За разлика от повечето други световни модни марки, Alessa e ce семеен бизнес. Ние сме изцяло независими, без външно финансиране. Не ни се налага да се съобразяваме с никого, взимаме нетрадиционни и наивни за някои бизнеси решения. Но винаги на първо място са модата и нашите клиентки. Хората извън индустрията не го осъзнават, но това не е типично за големите модни компании, където над всичко винаги стоят финансовите резултати на всеки 3 месеца. Друго, което не осъзнават, е, че светът на модата се контролира от хора на бизнеса, а не от хора на модата. В Alessa е точно обратното. Тук имаме свободата да творим, да рискуваме с дизайна и да предлагаме качество, което се очаква от брандове на двойно по-висока цена. Над всичко стои дизайнът - този секси, открояващ се Alessa дизайн, който нашите Алеси толкова обожават.

Интеревю ELLE - Изображение 2
Интеревю ELLE - Изображение 3

Винаги се усмихнати и мили, не знам дали е само пред хората. За какво спорите, ako спорите въобще?

МАЯ: Благодаря ти. Ние обичаме да сме заобиколени от положителни хора. И възпитани също. Смятам, че когато не ти липсват първите 7 години и си положителен човек, естествено, че ще посрещаш хората с усмивка. Спорим само за едно нещо – коя от нас кои модели дрехи ще си вземе от новата Колекция. (смее се)

Разликата ви е само 2 години - като малки разбирахте ли се така добре, както сега?

МАЯ: Амиии... като изключим няколко сборичквания и откъснати руси кичури коса, бяхме най-добри приятелки. И продължаваме да бъдем и до днес.

Хората често си мислят, че творческите професии като guзайна са едно безкрайно забавление, което не изисква тежък труд.Аз знам, че не е така. Вие по колко часа на ден работите?

МИМИ:Наистина много хора смятат така, а не е. Но да създадеш 80 модела за 2 месеца, започвайки от едно парче плат или от една скица на хартия, не е лесно. Бих поканила всеки да наблюдава процеса как 30 човека (модният ни отдел) се трудят 2 месеца по 10-12 часа на ден, за да го направят възможно. И тук говорим само за създаването на мострените бройки, не за производството на самата колекция. Но пък ние обичаме работата си и екипът ни е толкова готин, че бих се съгласила с термина „безкрайно забавление“.

А лесно ли да е и майка, модел, мениджър, дизайнер?

МАЯ:Само ако имаш баба на годината. Нашата майчица е безценна – няма как да й се отплатим.

От къде се обличате? Само Вашите дизайнерски дрехи ли носите?

МИМИ:От 7 години не сме обличали дреха, която не е Alessa. Това, което ни прави огромни късметлийки, е фактът, че толкова много красиви, стилни българки споделят вкуса ни към красивите дрехи. Защото за нас работата винаги е била удоволствие - и как да не е, когато просто създаваш мечтани дрехи за самата себе си – дрехи, които винаги си търсила и толкова трудно намирала. Щеше да ни е много по-трудно, ако трябваше да създаваме стил дрехи, които ние самите не носим и не обожаваме. Тогава щеше да е работа. Сега е просто сбъдната мечта.

Кой е най-големият успех за Вас?

МИМИ: Нашите невероятни Алеси и общността, която изградиха около бранда. Това са красиви, стилни жени,които споделят страстта ни към модата. Ние дължим успеха си на тях, те са нашето вдъхновение и нашият най-голям успех.

A кои ca грешките, om които ce учихте най-много през годините?

МАЯ:Първите 3-4 години бяха период на обучение за самите нас, в който допуснахме всяка една грешка, която можеше. За този период растежът ни беше много по-бавен, но опитът - безценен. Научихме се как се създават дрехи и една добре работеща фирмена структура с екип от нужните специалисти.

Историята ви е вдъхновяваща за мнозина.Какво послание искате да им изпратите?

МАЯ:Нашето послание е: „Целуни за чао посредствеността“. Това е скъпата за сърцето ни идея, която влагаме в дизайна на всяка една дреха. Идея за self-made успех и живот, изпълнен с вълнение. Надяваме се историята ни да мотивира младите момичета да преследват мечтите си, да не се отказват и да мислят мащабно. Независимо какво всички казват, в България също можеш да бъдеш една успешна жена, развиваща честен бизнес, дори да започва от нулата.

Какви съвети ще дадете на момичета, които искат да станат като вас?

МИМИ: Нека да изучат силата на навиците като съставка за успех. Също така трябва да могат да се променят - да се учат и подобряват непрекъснато.

Трябва да вярват силно в себе си и едновременно с това да се ненавиждат. Звучи странно, нали? Трябва да си вярваш, за да започнеш изобщо – вярата е едно от най-важните неща. Но в същото време не може да си въздухар". Трябва да можеш да погледнеш себе си трезво, дори критично, в огледалото и да осъзнаеш, че не знаеш всичко. Наистина, момичетата, които бяхме преди 7 години - с тогавашните знания и способности, никога не биха могли да стигнат до тук. Трябваше да извървим дълъг път на усъвършенстване, трансформация и придобиване на нови знания и умения. Трябва да си обсебен.

Докъде искате да стигнете?

МИМИ:Нашата цел е да превърнем Alessa в първия български глобален моден бранд. Това е страстта ни. Искаме да покажем на света, че в малка България може да се създава продукт на световно ниво. Че тук съществуват невероятни модни специалисти, които са способни да създават красиви, открояващи се дизайнерски дрехи, които не отстъпват по нищо - точно обратното, превъзхождат много други.

Интеревю ELLE - Изображение 4

Alessa използва бисквитки, за да те улеснят в пазаруването. Ако продължиш да използваш услугите ни, ще приемем, че си съгласна с използването на такива бисквитки. Научи повече за бисквитките и за това как може да се откажеш от тях.